Huskeliste for vaktansvarlig under kamparrangementer
Utskriftsvennlig versjon i filarkivet
Det må under hele vakten være en person som har vaktansvar for områdene som er i bruk under arrangementet. Vaktansvarlig skal under vakten bære gul vest for å være godt synlig. Vaktansvar innebærer:
Låse opp dører, slå av alarm og slå på lys (inkl å sørge for at lysbryteren står i ”låst” posisjon under arrangementet). Tilsvarende låsing/ slukking etter endt arrangement. Se egen huskeliste for lås og lys.
- Sjekke med jevne mellomrom at ingen uønskede aktiviteter skjer i hallen, garderober, ganger eller andre områder i hallen som er under vårt ansvar.
- Tildele garderober til hvert lag som skal spille. Til kamp nr 1 tildeles hjemmelaget garderobe 1 og bortelaget garderobe 2. Til kamp nr 2 tildeles hjemmelaget garderobe 3 og bortelaget garderobe 4. Er det flere kamper utover dagen, benyttes vekselvis garderobe 1 – 2 og 3 – 4. Vi anbefaler lagkontakt/ trener for hvert lag at de selv låser garderobe-døren mot inngangen når alle er inne for å redusere faren for tyveri fra garderobe.
- Rydde og tømme søppel underveis i arrangementet ved behov.
RYDDING ETTER VAKT
– gjøres i samarbeid med sekretariatvakt og ansvarlig for billettsalg:
I selve hallen
- Målene settes inn til veggen. NB!! Husk å feste målene til veggen med kjettingen. Dette er viktig fordi målene kan falle ned og skade andre ved senere bruk av hallen!
- Sekretariatutstyret settes på plass, jf egen rutine for sekretariatet.
- Fei gulvet og rydd sekretariatsområdet.
- Husk å slukke lys og låse av lillehallen om denne har vært i bruk.
Generell rydding
- Fei gulvet og rydd billettsalgområdet og tribunen.
- Fei gulvet og rydd området utenfor kiosken
- Kiosken ryddes ihht kioskrutinen. Dette har kioskvakten ansvar for.
- Garderobene ryddes for søppel.
· All søppel fylles i søppelsekk(-er), og puttes i søppelcontainer utenfor utgangen mot Holmlia senter.
· HUSK AT HALLEN SKAL FORLATES SLIK VI SELV ØNSKER Å FINNE DEN!